Sortowanie ręczne
Ta opcja jest idealna w sytuacjach, w których sfotografowałeś już uczestników bez Kartek z kodem QR. Jeśli wybierzesz tę opcję, musisz zadbać o RODO przed sesją zdjęciową, a następnie możesz ustawić kluczowe obrazy i aktywować automatyczne sortowanie. Następnie musisz ręcznie przyznać każdemu klientowi dostęp do galerii, aby mógł uzyskać do niej dostęp.
1. Ogólne rozporządzenie o ochronie danych
Ważne jest dla nas, abyś zadbał o RODO. Dlatego przed skorzystaniem z tej opcji musisz potwierdzić, że uzyskałeś RODO od wszystkich uczestników. Potwierdź to, klikając Kontynuuj.
2. Utwórz grupy
Jeśli zaczniesz od tej opcji, będziesz mieć puste zadanie fotograficzne i będziesz musiał najpierw utworzyć grupy. Aby utworzyć grupę, wprowadź jej nazwę w polu Nowa grupa i kliknij przycisk Dodaj. Możesz dodać tyle grup, ile potrzebujesz.
3. Prześlij obrazy
Przejdź do Galerii grup, klikając jej nazwę lub ikonę klucza. Gdy znajdziesz się w Galerii grup, prześlij zdjęcia odpowiadające danej grupie. Aby dodać zdjęcie, kliknij niebieski przycisk dodawania w lewym górnym rogu, wybierz Dodaj zdjęcia i wybierz lokalizację, w której przechowywane są zdjęcia. Upewnij się, że wszystkie zdjęcia każdego uczestnika zostały przesłane razem, aby uniknąć pomieszania zdjęć.
4. Sortuj
Aby sortowanie działało poprawnie, musisz oznaczyć każde pierwsze zdjęcie z nowej sesji jako zdjęcie kluczowe w pierwszym kroku.
Zawsze wybierasz pierwsze zdjęcie z nowej konfiguracji, np. nowego uczestnika. Możesz wybrać wiele zdjęć za pomocą Wybierz kilka. Szczegółowe informacje o wybranym zdjęciu pojawią się w prawej kolumnie wraz z przyciskiem Oznacz jako obraz kluczowy. Kliknij ten przycisk, aby wyznaczyć wybrany obraz jako obraz kluczowy. Podczas automatycznego sortowania wszystkie zdjęcia następujące po zdjęciu kluczowym zostaną umieszczone w tej samej galerii. Upewnij się, że wszystkie kolejne zdjęcia należą do tego samego uczestnika.
Po ustawieniu wszystkich kluczowych obrazów dla każdego uczestnika w grupie, kliknij przycisk Rozpocznij sortowanie automatycznie w lewym górnym rogu. Spowoduje to automatyczne posortowanie zdjęć w galeriach na podstawie ustawionych obrazów kluczowych, w tym wszystkich zdjęć przesłanych po obrazie kluczowym.
5. Ustawienia i sprawdź
Pamiętaj, że wszystkie galerie utworzone w ramach grupy dziedziczą ustawienia z zadania fotograficznego, które można znaleźć w menu Ogólne zadania fotograficznego. Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj artykuł Menu ogólne.
Zaleca się sprawdzenie wyglądu i zawartości każdej galerii, aby upewnić się, że spełniają one Twoje oczekiwania. W razie potrzeby możesz wprowadzić zmiany, takie jak przenoszenie obrazów między galeriami, przesyłanie dodatkowych zdjęć lub wprowadzanie zmian w zawartości galerii. Więcej informacji znajdziesz w artykule przewodnika Photo Jobs - Workflow.
6. Skontaktuj się z klientami
Po utworzeniu galerii musisz skontaktować się z klientami i podać im link do galerii. Możesz to łatwo zrobić, pobierając Kartki z obrazami z menu Kody QR. Spowoduje to wygenerowanie pliku PDF z kodami QR dla każdej galerii, wraz z przykładowymi zdjęciami i linkiem. Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj artykuł o kodach QR.